Спеціалізація – дитячий футбольний тренер

Використовуючи термін “школа” до навчання дітей футболу, ми підкреслюємо необхідність застосування в процесі навчання всього арсеналу загальних педагогічних принципів, засобів, форм і методів навчання. В системі освіти є поділ “вчитель в школі” і “викладач в інституті”. На жаль в футболі в даний час немає поділу тренерів за спеціалізацією. І це викликає великі проблеми в системі підготовки резервів для професійного футболу. Дійсно, об’єктивно, є дві різні спеціалізації тренерів у футболі – Дитячий тренер – тренер професійної команди. Є за фактом, за реальним станом справ, але не за формальними організаційними ознаками.

Нікого не дивує що, наприклад, лікарі можуть мати різну спеціалізацію. Більш того якщо лікар фахівець з професії – проктолог, почне лікувати захворювання верхніх дихальних шляхів (замість лікаря – вухо / горло / ніс) це викличе здивування в оточуючих (в кращому випадку)))).

А в футболі підміна двох абсолютно різні спеціалізацій:

– дитячий тренер

– тренер, фахівець в дорослому (професійному і любительському) футболі

Можна скільки завгодно наводити аргументів про необхідність розділення професії тренера у футболі на дві різні спеціалізації і заборона без спеціального навчання тренувати дітей, які колись (нехай і добре), грали в професійному футболі і отримали (в кращому випадку) загальне спортивне знання. Але аргументи не будуть почуті якщо у суспільстві не з’явиться розуміння, що є дві різні тренерські спеціалізації в футболі. Тільки тоді можна буде говорити про організаційні кроки вирішення виниклої проблеми.

Можемо ще раз привести аналогію з лікарями. Їх спочатку вчать загальним дисциплінам, а потім йде тривале навчання спеціалізації.

Ну все, буквально все в дитячому футболі різне, в порівнянні з дорослим. І фізіологія, і методи навчання, і оцінка розвитку фізичних якостей, і способи навчання тактиці, і підходи у вихованні, і мотивація і …………………….. . крім самої гри у футбол (дві команди, м’яч і ворота). Але в дитячому футболі це тільки 15-20 відсотків від загального тренувального часу.

Тренери в дитячому футболі повинні ВЧИТИ дитину різним дисциплінам (техніка окремих футбольних прийомів, тактичні взаємодії), правильно і послідовно розвивати різні фізичні якості, виховувати і соціалізувати юних футболістів. Дитячий тренер повинен бути спрямований на ефективність НАВЧАННЯ дітей виходячи з рішення кінцевої мети – підготовка резерву для професійного футболу (ми зараз не говоримо про таке завдання, як збереження і розвиток здоров’я дітей засобами футболу, це трохи інший напрям діяльності).

Школа футболу, футбольні уроки ці терміни повинні показувати про необхідність дотримання в дитячому футболі загальних педагогічних принципів навчання. Футбольна школа – це місце де ВЧАТЬ дітей, а не тренують дитячі футбольні команди, головне це підготовка юних футболістів для професійної кар’єри.